niedziela, 14 lutego 2021

waga ciężka czy piórkowa?

Ważenie kota, to nie taka prosta sprawa. Ponieważ mam kota z nadwagą i kota niejadka, powinnam czuwać nad ich wagą. Wreszcie postanowiłam nabyć odpowiednią wagę, czyli wagę dla niemowląt ;) Może jesteście ciekawi, czy waga się u nas sprawdziła?
 

 

 
Od razu zaznaczę, że waga kuchenna nie zda egzaminu przy dużym kocie, kilkumiesięcznego malucha można tak ważyć, potem jest już trudniej. Waga łazienkowa i ważenie się z kotem jest jakimś rozwiązaniem, ale nie daje dokładnego wyniku. 




Na wadze dla niemowlaków możemy ważyć kota do 20 kg. Waga podaje pomiar z dokładnością do 10g. Waga działa na dwie baterie. 



Kotki na początku bały się wagi i nie chciały dobrowolnie na nią wchodzić. Na szczęście przysmaki pomogły przełamać obawy ;)


 
Waga jest ładnie zrobiona, dosyć lekka. Ja znalazłam w dwóch kolorach, białym i różowym. Kupiłam na Allegro, przyszła błyskawicznie do Paczkomatu. Wśród kotków oczywiście najwięcej zainteresowania wzbudziło pudełko od wagi ;)
 





Pomimo niewielkich obaw w stosunku do wagi, kotki pozwoliły się zważyć.
 


 
Okazało się, że Witek waży 6,3 kg. Przez dwa lata udało się odchudzić go o kilogram, to dużo, jak na takiego kotka. 




Natomiast Ksenia waży 3,1 kg. Teraz będę systematycznie monitorować wagę Kseni, bo chcę, aby troszkę przybrała. Ogólnie jestem zadowolona z zakupu, a muszę przyznać, że zastanawiałam się kilka miesięcy ;)



6 komentarzy:

  1. O jaka ładna! Też myślałam nad tym, żeby sprawdzić te bardziej kuleczkowe misie u mnie "jak_bardzo_jest_źle", bo sobie sprawiłam wagę z Biedronki z aplikacją... xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My się mamy kontrolować, więc od teraz będzie systematyczna kontrola. Ja wagi nie posiadam, lepiej nie wiedzieć.... :P

      Usuń
  2. Ja wazę się z kotkami 😀 Balbinka wazy 4,2 kg a Tajgunia 5,4 kg. Obie maja wagę ok, Tajgunia więcej bo ona w typie norwega 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też kontroluje kotki, ważąc się z nimi ;) Twoje Kotki mają idealną wagę, my też do takiej dążymy ;)

      Usuń
  3. Też nabyłam taką samą wagę, niestety nasze nie chciały współpracować :) więc kładę pudełko na wagę , wytaruję i wtedy już same wchodzą do pudełka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest dobry pomysł ;) Gdyby ktoś chciał kiedyś zrobić wagę typowo dla kotów, powinien iść w tym kierunku, zeby była ona z kartonu ;)

      Usuń